velotric-example
Newsrooms op maat

Publiceer nieuws en verhalen op een prachtige manier

De gemakkelijkste en meest onderschatte truc voor persaandacht: maak je nieuws vindbaar. Met een newsroom maak je het journalisten en andere mediaprofessionals zo gemakkelijk mogelijk om over je te schrijven.

gated-pr-crm@2x-1
PR CRM

Versterk je persnetwerk

De meeste CRM-systemen zijn gebouwd voor Sales en Inbound Marketing. PR.co is gebouwd voor PR. Alles in wat je nodig hebt om je persnetwerk te beheren, zonder features die alleen maar in de weg zitten.

country-switcher
Schaalbaarheid

Breid uit naar nieuwe markten

Een boodschap die werkt in Nederland, kan totaal de plank misslaan in Duitsland. Dus wanneer je organisatie uitbreidt, moet je newsroom dat ook doen. Wij helpen internationale teams samen te werken, vertalingen en goedkeuringen te vereenvoudigen en lokale media effectiever te bereiken.

inbound-pr@2x
Lead generation

Vind nieuwe persconnecties met inbound PR

Via sterke SEO, slim geplaatste CTAs en features als nieuwsbrieven, zorgen wij dat anonieme bezoekers worden omgezet in waardevolle persconnecties.

measure-success-02
Rapportage

Meten is weten

Leer welke verhalen werken, welke pitches het meest geopend zijn en hoeveel mensen zich aangemeld hebben voor je perslijst. En in tegenstelling tot de meeste trackingsdiensten, doen wij dit zonder hun privacy te schaden.

Merken die PR.co vertrouwen
BEST BEOORDEELDE NEWSROOM SOFTWARE

Onze gebruikers houden van ons ❤️

We zijn verkozen tot beste online newsroom software door G2 en daar zijn we trots op!

fall-badges-1

Veelgestelde vragen

• Waarom heb ik een online newsroom nodig om persaandacht te genereren?

Als PR-professional is het je taak om het voor journalisten zo eenvoudig mogelijk te maken om over je organisatie te schrijven. Met een newsroom laat je ze zien dat je dankbaar bent dat ze over jou willen schrijven en dat je nagedacht hebt over alles wat ze zouden kunnen willen weten over je. Hebben zij nog verdere vragen? Dan kunnen ze contact met je opnemen met één druk op de knop.

Een newsroom is het publiek toegankelijke hart van je bedrijf. Beschouw het als dé plek voor media, opinieleiders en andere belangrijke externe partijen zoals investeerders, analisten, overheden en zakenpartners om jouw bedrijfsinformatie te vinden. Je newsroom bevat je meest recente persberichten, bedrijfsontwikkelingen, verschenen artikelen in de media, persmappen, contactinformatie en meer. Het is simpel: hoe makkelijker het is voor journalisten om de juiste informatie te vinden om over je te schrijven, hoe groter de kans dat ze dat ook doen.

• Hoe werkt pr.co?

Onze websites functioneren als een centraal punt voor jouw mediarelaties waar ze alles vinden dat ze nodig kunnen hebben om jouw verhaal te vertellen. Hier vinden ze een nieuwsarchief, gepubliceerde artikelen, persmappen, een overzicht van awards die je gewonnen hebt, contactinformatie en meer.

Onze software kan jouw PR-team helpen bij het beheren van mediarelaties (CRM), het benaderen van die contacten (e-maildistributie), het organiseren van virtuele evenementen, het beheren van goedkeuringen van persberichten en het stroomlijnen van de samenwerking met je collega's. Of ze nu naast je zitten of aan de andere kant van de wereld.

• Hoe is dit te vergelijken met newswires?

Persbureaus (newswires in het Engels) werden vroeger gebruikt om nieuws bij journalisten te krijgen. Bedrijven konden zo een doelgroep bereiken waar ze normaal geen toegang toe zouden hebben. Het werkt zo: je betaalt een flink bedrag en een newswire publiceert je nieuws 'on the wire'. Dit is de plek waar journalisten vroeger hun nieuws vonden. Klinkt te mooi om waar te zijn? Dat is het ook.

Journalisten vinden tegenwoordig hun nieuws niet meer via newswires. Hoewel newswires het tegendeel zullen beweren gebruiken journalisten andere kanalen om aan nieuws te komen. Newswires hebben dan ook uitsluitend nut voor beursgenoteerde bedrijven om belangrijke markt-relevante informatie te delen.

Om de media over jou te laten schrijven en merkvertrouwen op te bouwen heb je een goed verhaal nodig, een goed contactpersoon, een solide pitch en een beetje geluk. Er zijn geen garanties, maar een slecht verhaal wordt niet gepubliceerd, zelfs niet als je een flink bedrag betaalt aan een newswire.

• Kan ik niet gewoon zelf een newsroom bouwen?

Absoluut, maar zelf een newsroom bouwen is voor de meeste organisaties geen goede oplossing. Het is tijdrovend, kostbaar en niet iedereen zal een newsroom bouwen bovenaan hun prioriteitenlijst hebben staan. Als je moet beslissen of je zelf gaat bouwen of om er een te kopen moet je goed begrijpen wat het verschil is om je te helpen de juiste keuze te maken. We hebben een whitepaper gemaakt die je op weg helpt.

Een belangrijk punt om rekening mee te houden bij deze overweging is dat de meeste newsroom services ook een softwareplatform hebben dat je helpt bij het beheren van mediarelaties.

• Bieden jullie ook pitch lijsten aan?

Dat doen we wel, maar misschien niet op de manier die je zou denken. We geloven in een zeer gerichte aanpak en we doen er alles aan om de ouderwetse 'spray & pray' benadering van PR te ontmoedigen. Een enorme database met perscontacten spammen werkt simpelweg niet. Het schaadt de industrie en zal ertoe leiden dat je e-mails in spamfolders belanden.

Maar we hebben wel een oplossing. We zullen handmatig en speciaal voor jou een gerichte perslijst bouwen met de perfecte perscontacten voor jouw bedrijf, strategie of productlancering. Dit kan het begin zijn van je eigen perslijst of een eenmalige lijst voor een specifieke campagne. Klinkt interessant? Neem dan contact met ons op.

• Bieden jullie media monitoring?

We bieden geen media monitoring aan, maar we stellen je graag voor aan een van onze partners om je te helpen social media en websites in de gaten te houden voor als ze over je schrijven.

Klaar om jouw merk te laten groeien met PR?

Boek een demo